המונופול ברכישת האוטובוסים יופסק

    דוד קורצווייל No Comments on המונופול ברכישת האוטובוסים יופסק
    7:45
    03.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ס"ה – ס"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "רכישת האוטובוסים בחברת 'דן' חייבת להיות תחרותיות יותר, בלי קיבעון מחשבתי וצמידות לספק אחד, טוב ככל שיהיה", כך אומר יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן בדיון על דו"ח המבקר בעניין. לדבריו, "מדובר בדו"ח חמור ביותר על בזבוז כספי ציבור. המדינה מעבירה כסף רב לרכישת אוטובוסים ללא נהלים, פיקוח, בקרה – ובעיקר תחרות".

    מדו"ח המבקר עלה כי ב-30 השנים האחרונות ביצעה 'דן' רכישות של שלדות ואוטובוסים מחברה מחו"ל בלי הליכים תחרותיים, למרות שבהסכם הסובסידיה מ-2007 נקבע כי יעשו בהליך שכזה. במשך שנות העבודה עם הספקית התגלו כשלים בתפקודה, ובהם איחורים באספקת שלדות, בעיות במנועים, חסרים במשלוחים של השלדות ותמיכה טכנית לקויה. למרות זאת המשיכה 'דן' לשמש לקוחה נאמנה לאותה ספקית, וגם משרדי התחבורה והאוצר לא עמדו על הליכי רכישה תחרותיים.

    מנכ"ל דן, שמואל רפאלי, ציין כיום לחברת "דן" 1100 אוטובוסים "ואם נוכל לייבא אוטובוסים מוגמרים נגביר תחרות". אופיר קרני, מנהל הכספים של החברה, הוסיף כי אוטובוס נבחר לפי יכולתו לתפקד לתקופה ארוכה, בשימושם של – 700 אלף נוסעים מדי יום, במשך כ 15 שנה, "צריך לתחזק אותו ברמת השירות הטובה ביותר, ולכן זה המדד הקובע. יש יתרונות עצומים לשימוש ברכב מסוג אחד, מבחינת טיפול שוטף. במשך השנים החילונו להתמקד במאפיינים ייחודיים לתחבורה בתל אביב כמיזוג אויר ורצפה נמוכה, ואלו פותחו בשיתוף היצרן". לדברי קרני, "דן" בודקת את השלדות, החלפים וזמינות השיווק, והתחייב כי "אנו מקבלים את המוצר הטוב ביותר".

    דרור גנון, נציג משרד התחבורה, אמר בישיבה כי "לא קונים אוטובוס כדי להחליף אותו אחרי שלוש שנים, ולכן מערך התחזוקה, סיפוק החלפים וזמינות השירות ארוך הטווח חשוב ביותר. ההליך חייב להיות כמובן נקי מבחינה ציבורית, אך המטרה היא שירות הציבור בצורה היעילה ביותר". לדבריו, המשרד מקבל את הערות המבקר במלואן, ואלו יאומצו בהסכם הבא עם חברת "דן".



    0 תגובות